FAQ

Veelgestelde vragen

Ticketverkoop & cadeaubonnen

Hoe reserveer ik tickets?

Filmtickets reserveren kan uitsluitend telefonisch, via 043 - 321 40 80. Lumière Cinema is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag 13.00-22.00 uur en zaterdag en zondag 11.00-22.00 uur.

Hoe koop ik online tickets?

Klik op “tickets” op de pagina van de film die u wilt bezoeken. Na het betaalproces ontvangt u digitale filmtickets op het door u ingevoerde emailadres. U kunt de tickets vervolgens thuis uitprinten of downloaden op uw smartphone.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Online kan er worden betaald via iDEAL. 

Wat kan ik doen als ik online tickets heb gekocht, maar (nog) geen bevestigingsmail heb ontvangen?

Het kan even duren voor de gekochte tickets in de mailbox verschijnen. Check ook altijd even de spamfilter van het e-mailprogramma – het kan zomaar zijn dat de mail hierin is terechtgekomen. Heeft u na een half uur nog altijd geen tickets ontvangen? Dan kunt u ons bellen op 043 - 321 40 80.

Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde tickets ophalen?

Tot uiterlijk 15 minuten voor de voorstelling begint.

Welke cadeaubonnen kan ik bij Lumière inleveren?

Bij Lumière zijn de Nationale Bioscoopbon en de MaDiWoDo-bon te besteden. Let op: kaarten met de naam Bioscoop Cadeau Card en BioscoopCadeau zijn niet geldig bij Lumière.

Ik wil iemand een Lumière-uitje cadeau doen. Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Ja, wij verkopen cadeaubonnen voor ons restaurant, onze cinema en het filmontbijt, voor € 5,-, € 10,- en € 20,-. Natuurlijk zijn deze bonnen ook met elkaar te combineren.

Ik ben mijn tickets verloren/vergeten, wat nu?

Kom ruim voor de start van de voorstelling naar onze kassa. Onze kassamedewerkers helpen je verder.

Kan ik lid worden van Lumière?

Je kunt een Lumière Passie aanschaffen voor € 20,= per jaar. Met deze pas ontvangt u korting op reguliere filmvoorstellingen. Meer weten over de Lumière Passie?

Tot hoe laat kan ik kaartjes kopen?

Aan de kassa kunnen wij tickets verkopen tot het moment dat de film start. Hierna kunnen wij geen tickets meer verkopen. Zorg dan ook dat u altijd ruim op tijd aanwezig bent.

Praktische vragen, gerelateerd aan bezoek

Is er een garderobe?

In ons gebouw zijn meerdere kapstokken aanwezig om de jas aan op te hangen

Wanneer is Lumière geopend?

Ons restaurant is dagelijks geopend van 11.00-01.00 uur. De kassa van de cinema is geopend op de volgende tijden:

Ma, di  17.00-22.00 uur
Wo, do, vr 13.00-22.00 uur
Za, zo  11.00-22.00 uur

Kan ik mijn eigen plaatsen kiezen in de filmzaal?

Op onze filmtickets staat geen stoelnummer. Als je op tijd aanwezig bent, kun je zelf een plekje in de zaal kiezen. 

Zitten er pauzes in de film?

Voor een zo fijn mogelijke filmervaring te realiseren, onderbreken wij films normaal gesproken niet voor een pauze. Alleen bij lange films, lassen wij een pauze in.

Wat als ik minder mobiel ben?

Ook als u minder mobiel bent, kunt u naar Lumière komen.

Ik ben iets verloren bij Lumière. Wat moet ik doen?

Achter onze kassa hebben wij een plek om gevonden voorwerpen op te slaan. Bent u iets kwijt, dan kunt u dus bij onze kassa terecht.

Is de film ondertiteld?

Lumière vertoont films in de oorspronkelijke taal, over het algemeen met Nederlandse ondertiteling. Sommige films zijn Engels of niet ondertiteld. Dit geven wij dan altijd aan.

Kan ik parkeren bij Lumière?

Het is helaas niet mogelijk om te parkeren op ons terrein. Kom je met de auto, dan kun je terecht op de volgende nabijgelegen parkeerplaatsen: 

1: Parkeerplaats Sphinx-Terrein, Frontensingel, 6211 Maastricht
2: Q-Park (Bassin), Maastrichter Grachtstraat 21

Parkeert u na 18:00u op het Sphinx-Terrein? Dan kunt u gebruik maken van onze Parkeer Voordeelkaart.

Mag er worden gedronken en gegeten tijdens de film?

Drankjes mag u mee de zaal innemen, maar om een zo optimaal mogelijke filmsfeer te bieden, mag er in de zalen niet worden gegeten.

Ik ben te laat voor een film, wat nu?

Als u te laat bent voor een film, kunnen we u helaas niet meer toelaten tot de film. Dit om andere filmbezoekers in de zaal niet te hinderen.

Hoeveel minuten voor de film gaat de zaal open?

De zalen gaan 10 tot 15 minuten voor de film begint open. Zo kunt u al rustig een plekje uitzoeken.

Wat is Cineville?

Meer over Cineville leest u hier.

Zijn honden toegelaten?

In de filmzalen zijn honden niet toegestaan. In ons restaurant mag u uw hond meenemen, zolang deze niet te veel overlast veroorzaakt.

Vragen over film

Waarom staat het filmprogramma maar tot woensdag online?

In Nederland loopt een filmweek van donderdag tot en met woensdag. Lumière programmeert per week. Iedere maandagmiddag vindt u op onze website het nieuwe filmprogramma voor de week daarop.

Is er ook een kortingsdag?

Op donderdag, de dag waarop de nieuwe films in première gaan, koopt u een filmticket voor €6,50 i.p.v. €9,50.

Vragen over restaurant

Wordt reserveren aanbevolen?

Het kan erg druk zijn in ons restaurant. Wij raden daarom altijd aan om van tevoren te reserveren. 

Ik eet vegetarisch/vegan, houdt Lumière hier rekening mee?

Op onze kaart staan verschillende vegetarische gerechten. Voor andere dieetwensen kunt u ons altijd even bellen; dan overleggen wij met de kok.

Hoe reserveer ik voor het filmontbijt?

Om te reserveren voor het filmontbijt, belt u naar 043 - 321 40 80 en geeft u ons door naar welke film u wil gaan. Vermeld duidelijk dat u ook gebruik wil maken van de ontbijtoptie.