FAQ

Veelgestelde vragen

Vragen over film

Waarom staat het filmprogramma maar tot woensdag online?

In Nederland loopt een filmweek van donderdag tot en met woensdag. Lumière programmeert per week. Iedere maandagmiddag staat op onze website het nieuwe filmprogramma voor de week daarop vermeld.

Is er ook een kortingsdag?

Op donderdag, de dag waarop nieuwe films in première gaan, kosten alle filmtickets slechts € 9,- i.p.v. € 12,50.

Mag er gedronken en gegeten worden tijdens de film?

Drankjes mogen mee de zaal in. Om een zo optimaal mogelijke filmsfeer te bieden, mag er in de zalen niet gegeten worden.

Hoeveel minuten voor de film gaat de zaal open?

De zalen gaan 15 minuten voor de film begint open.

Kan ik mijn eigen plaatsen kiezen in de filmzaal?

We werken met placering, je kunt online bij het boeken van je tickets zelf je favoriete stoel uitkiezen.

Zitten er pauzes in de film?

Om de best mogelijke filmervaring te realiseren, onderbreken wij films normaal gesproken niet voor een pauze. Alleen bij lange films lassen wij bij uitzondering een pauze in.

Is de film ondertiteld?

Lumière vertoont films in de oorspronkelijke taal, over het algemeen met Nederlandse ondertiteling. Sommige films zijn Engels gesproken of niet ondertiteld. Dit geven wij altijd duidelijk aan bij de filminformatie.

Ik ben te laat voor een film, wat nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je te laat komt voor een film. Wij kunnen je dan helaas niet meer toelaten tot de zaal. Dit om andere filmbezoekers in de zaal niet te hinderen. Heb je al een (e-)ticket gekocht? Dan kun je de filmticket aan de kassa omwisselen voor een film die op een later tijdstip begint, of je ontvangt een tegoedbon. We geven geen geld terug.

Vragen over onze horeca

Wordt reserveren aanbevolen?

Het is aan te raden om op vrijdagavond, zaterdag en zondag voorafgaand aan je bezoek te reserveren. Dit kan heel makkelijk online.

Ik eet vegetarisch/vegan, houdt Lumière hier rekening mee?

Op onze kaart staan verschillende vegetarische gerechten. Voor andere dieetwensen kun je ons altijd even bellen, dan overleggen wij met de kok.

Praktische vragen

Kan ik lid worden van Lumière?

Dat kan! Met een Lumière passie krijg je voor € 20,- niet alleen € 2,- korting op de reguliere ticketprijs, je krijgt ook een jaar lang toegang tot exclusieve aanbiedingen en filmevents. Daarnaast steun je Lumière met jouw passie, zodat wij vervolgens de meest bijzondere, spraakmakende en onvergetelijke films aan jou kunnen presenteren. Meer weten over de Lumière passie?

Kan ik parkeren bij Lumière?

Kom je met de auto naar Lumière? Parkeer op de volgende nabijgelegen parkeerplaatsen:

  1. Q-Park Frontenpark, Frontensingel, 6219 PE Maastricht
  2. Sphinxterrein, Frontensingel, 6211 SC Maastricht
  3. Q-Park (Bassin), Maastrichter Grachtstraat 21
  4. P&R Maastricht Noord (gratis parkeren). Buslijn 10 rijdt vanaf hier ieder kwartier van en naar het centrum. Houd rekening met extra reistijd. Let op: de laatste bus vanuit het centrum vertrekt om 22.38 uur bij halte Boschstraat/Markt.

Gehandicaptenparkeerplaatsen

De dichtstbijzijnde gehandicaptenparkeerplaats vind je op het hierboven genoemde Sphinx-Terrein.

Ik kom met de fiets. Waar kan ik hem neerzetten?

Is er een garderobe?

In ons gebouw zijn meerdere kapstokken aanwezig om de jas aan op te hangen. Er is geen bewaakte garderobe.

Wat als ik minder mobiel ben?

Lumiere Cinema biedt assistentie aan bezoekers met verminderde mobiliteit of een functiebeperking. Kom je met een rolstoel? Dan raden wij aan ons van tevoren te informeren via 043 - 321 40 80.

  • In al onze zalen is beperkt plaats voor bezoekers in een rolstoel
  • In ons gebouw is een lift aanwezig
  • We beschikken over een aangepast toilet.

Ik ben iets verloren bij Lumière. Wat moet ik doen?

Achter onze kassa hebben wij een plek om gevonden voorwerpen op te slaan. Ben je iets kwijt, dan kun je terecht bij onze kassa of neem telefonisch contact met ons op via +31 (0)43 321 40 80.

Wat is Cineville?

Meer over Cineville lees je hier.

Zijn honden toegelaten?

In de filmzalen zijn honden niet toegestaan. In onzmag je een hond meenemen, zolang deze geen overlast veroorzaakt.

Ticketverkoop & cadeaubonnen

Hoe koop ik online tickets?

Klik op “tickets” op de pagina van de film die je wil bezoeken. Na het betaalproces ontvang je de digitale filmtickets op het door jouw ingevoerde e-mailadres. De QR-code in je e-mail toon je aan onze zaalwachten; het is niet nodig om de tickets te printen

Kan ik ook tickets reserveren?

Het is enkel mogelijk om e-tickets te kopen. Telefonisch reserveren is niet meer mogelijk.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Filmtickets kunnen online worden afgerekend via o.a. iDEAL, creditcard, bancontact en de Nationale Bioscoopbon.

Wat kan ik doen als ik online tickets heb gekocht, maar (nog) geen bevestigingsmail heb ontvangen?

Het kan even duren voor de gekochte tickets in de mailbox verschijnen. Check ook altijd even de spamfilter van het e-mailprogramma – het kan zomaar zijn dat de mail hierin is terechtgekomen. Heb je na een half uur nog altijd geen tickets ontvangen? Dan kun je ons bellen op 043 - 321 40 80.

Welke cadeaubonnen kan ik bij Lumière inleveren?

Bij Lumière zijn de Nationale Bioscoopbon en de MaDiWoDo-bon te besteden. Let op: kaarten met de naam Bioscoop Cadeau Card en BioscoopCadeau zijn niet geldig bij Lumière.

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Ja, wij verkopen cadeaubonnen voor ons Grand Café, onze cinema en het filmontbijt, voor € 10,- en € 20,-. Natuurlijk zijn deze bonnen ook met elkaar te combineren.

Ik ben mijn tickets verloren/vergeten, wat nu?

Kom ruim voor de start van de voorstelling naar onze kassa. Onze kassamedewerkers helpen je verder.

Tot hoe laat kan ik kaartjes kopen?

Aan de kassa kunnen wij tickets verkopen tot het moment dat de film start. Hierna kunnen wij geen tickets meer verkopen. Zorg dan ook dat je altijd ruim op tijd aanwezig bent.