FAQ

Veelgestelde vragen

Vragen over film

Waarom staat het filmprogramma maar tot woensdag online?

In Nederland loopt een filmweek van donderdag tot en met woensdag. Lumière programmeert per week. Iedere maandagmiddag staat op onze website het nieuwe filmprogramma voor de week daarop vermeld.

Is er ook een kortingsdag?

Op donderdag, de dag waarop nieuwe films in première gaan, kosten alle filmtickets slechts € 6,50 i.p.v. € 9,50.

Mag er gedronken en gegeten worden tijdens de film?

Drankjes mogen mee de zaal in. Om een zo optimaal mogelijke filmsfeer te bieden, mag er in de zalen niet gegeten worden.

Hoeveel minuten voor de film gaat de zaal open?

De zalen gaan 10 tot 15 minuten voor de film begint open. Zo kun je al rustig een plekje uitzoeken.

Kan ik mijn eigen plaatsen kiezen in de filmzaal?

Op onze filmtickets staat geen stoelnummer. Als je op tijd aanwezig bent, kun je zelf jouw ideale stoel in de zaal kiezen. 

Zitten er pauzes in de film?

Om de best mogelijke filmervaring te realiseren, onderbreken wij films normaal gesproken niet voor een pauze. Alleen bij lange films lassen wij bij uitzondering een pauze in.

Is de film ondertiteld?

Lumière vertoont films in de oorspronkelijke taal, over het algemeen met Nederlandse ondertiteling. Sommige films zijn Engels gesproken of niet ondertiteld. Dit geven wij altijd duidelijk aan bij de filminformatie.

Ik ben te laat voor een film, wat nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je te laat komt voor een film. Wij kunnen je dan helaas niet meer toelaten tot de zaal. Dit om andere filmbezoekers in de zaal niet te hinderen. Heb je al een (e-)ticket gekocht? Dan kun je de filmticket aan de kassa omwisselen voor een film die op een later tijdstip begint, of je ontvangt een tegoedbon. We geven geen geld terug.

Vragen over ons restaurant

Wordt reserveren aanbevolen?

Het is vaak druk in ons restaurant. Wij raden daarom altijd aan om van tevoren te reserveren. 

Ik eet vegetarisch/vegan, houdt Lumière hier rekening mee?

Op onze kaart staan verschillende vegetarische gerechten. Voor andere dieetwensen kun je ons altijd even bellen, dan overleggen wij met de kok.

Hoe reserveer ik voor het filmontbijt?

Om te reserveren voor het filmontbijt bel je naar 043 - 321 40 80. Vermeld duidelijk dat je gebruik wil maken van de ontbijtoptie en reserveer vervolgens voor een film op zondag rond de klok van 12.00 uur.

Praktische vragen

Wanneer is Lumière geopend?

Lumière Cinema Restaurant Café is dagelijks geopend van 11.00-01.00 uur.

De kassa van de cinema is geopend op de volgende tijden:
Ma, di  17.00-22.00 uur
Wo, do, vr 13.00-22.00 uur
Za, zo  11.00-22.00 uur

Kan ik lid worden van Lumière?

Dat kan! Met een Lumière passie krijg je voor € 20,- niet alleen € 2,- korting op de reguliere ticketprijs, je krijgt ook een jaar lang toegang tot exclusieve aanbiedingen en filmevents. Daarnaast steun je Lumière met jouw passie, zodat wij vervolgens de meest bijzondere, spraakmakende en onvergetelijke films aan jou kunnen presenteren. Meer weten over de Lumière passie?

Kan ik parkeren bij Lumière?

Het is helaas niet mogelijk om te parkeren op ons terrein. Kom je met de auto, dan kun je terecht op de volgende nabijgelegen parkeerplaatsen: 

1: Parkeerplaats Sphinx-Terrein, Frontensingel, 6211 Maastricht
2: Q-Park (Bassin), Maastrichter Grachtstraat 21

Parkeert u na 18:00u op het Sphinx-Terrein? Dan kunt u gebruik maken van onze Parkeer Voordeelkaart.


Parkeerkorting

's Avonds voordeliger parkeren op het Sphinx-terrein met de Parkeer Voordeelkaart à € 2,-

Gaat u naar de film en/of komt u een hapje eten? Parkeer dan met korting op het Sphinx-terrein tijdens uw bezoek aan Lumière. De parkeer voordeelkaart is elke dag geldig tussen 18:00 en 01:00 uur. U koopt de voordeelkaart à €2,00 aan de kassa op vertoon van uw inrijkaart in combinatie met een geldig filmticket of uw horecabon. Let op: de parkeerkaart is aan de kassa verkrijgbaar tot 21:30u.

Met de Parkeer Voordeelkaart parkeert u voor €1,00 per uur i.p.v. €2,22 per uur. Zo betaalt u voor 4 uur parkeren €6,00 (incl. deze voordeelkaart) ipv €8,88. Naarmate u langer parkeert, neemt uw voordeel toe.

Hoe werkt het?

  1. Parkeer uw auto op het Sphinx-terrein (Frontensingel) en neem uw inrijkaart mee naar de kassa.
  2. Op vertoon van uw inrijkaart in combinatie met een geldige filmticket of horecabon koopt u aan de kassa een parkeer voordeelkaart.
  3. Tijdens uw vertrek voert u bij de parkeerautomaat eerst uw inrijkaart in en dan uw voordeelkaart.
  4. De parkeerautomaat verrekent automatisch uw korting. Fijne reis!


Is er een garderobe?

In ons gebouw zijn meerdere kapstokken aanwezig om de jas aan op te hangen. Er is geen bewaakte garderobe.

Wat als ik minder mobiel ben?

Lumiere Cinema biedt assistentie aan bezoekers met verminderde mobiliteit of een functiebeperking. Kom je met een rolstoel? Dan raden wij aan ons van tevoren te informeren via 043 - 321 40 80.

  • In al onze zalen is beperkt plaats voor bezoekers in een rolstoel
  • In ons gebouw is een lift aanwezig
  • We beschikken over een invalidentoilet

Ik ben iets verloren bij Lumière. Wat moet ik doen?

Achter onze kassa hebben wij een plek om gevonden voorwerpen op te slaan. Ben je iets kwijt, dan kun je terecht bij onze kassa of neem telefonisch contact met ons op via +31 (0)43 321 40 80.

Wat is Cineville?

Meer over Cineville lees je hier.

Zijn honden toegelaten?

In de filmzalen zijn honden niet toegestaan. In ons restaurant mag je een hond meenemen, zolang deze geen overlast veroorzaakt.

Ticketverkoop & cadeaubonnen

Hoe koop ik online tickets?

Klik op “tickets” op de pagina van de film die je wil bezoeken. Na het betaalproces ontvang je de digitale filmtickets op het door jouw ingevoerde e-mailadres. Je kunt de tickets vervolgens thuis uitprinten of downloaden op je smartphone.

Hoe reserveer ik tickets?

Filmtickets reserveren kan uitsluitend telefonisch, via 043 - 321 40 80. Lumière Cinema is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag 13.00-22.00 uur en zaterdag en zondag 11.00-22.00 uur.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Online kan er worden betaald via iDEAL.

Wat kan ik doen als ik online tickets heb gekocht, maar (nog) geen bevestigingsmail heb ontvangen?

Het kan even duren voor de gekochte tickets in de mailbox verschijnen. Check ook altijd even de spamfilter van het e-mailprogramma – het kan zomaar zijn dat de mail hierin is terechtgekomen. Heb je na een half uur nog altijd geen tickets ontvangen? Dan kun je ons bellen op 043 - 321 40 80.

Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde tickets ophalen?

Tot uiterlijk 15 minuten voor de voorstelling begint kun je gereserveerde tickets ophalen.

Welke cadeaubonnen kan ik bij Lumière inleveren?

Bij Lumière zijn de Nationale Bioscoopbon en de MaDiWoDo-bon te besteden. Let op: kaarten met de naam Bioscoop Cadeau Card en BioscoopCadeau zijn niet geldig bij Lumière.

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Ja, wij verkopen cadeaubonnen voor ons restaurant, onze cinema en het filmontbijt, voor € 5,-, € 10,- en € 20,-. Natuurlijk zijn deze bonnen ook met elkaar te combineren.

Ik ben mijn tickets verloren/vergeten, wat nu?

Kom ruim voor de start van de voorstelling naar onze kassa. Onze kassamedewerkers helpen je verder.

Tot hoe laat kan ik kaartjes kopen?

Aan de kassa kunnen wij tickets verkopen tot het moment dat de film start. Hierna kunnen wij geen tickets meer verkopen. Zorg dan ook dat je altijd ruim op tijd aanwezig bent.