Nuestro Tiempo
Het open huwelijk van een paar brokkelt af wanneer de man zijn jaloezie niet kan beheersen. Regisseur Reygadas en zijn vrouw vertolken zelf de hoofdrollen in deze gedurfde film.
Nadat Carlos Reygadas (JAPÓN, STELLET LICHT) met POST TENEBRAS LUX al een radicale stap in de richting van autobiografische fictie deed, zet hij met het even poëtisch-intieme als visueel overdonderende NUESTRO TIEMPO een logische volgende stap. Hij speelt zelf de hoofdrol van dichter en stierenrancheigenaar Juan, die erachter komt dat zijn vrouw Esther (gespeeld door Reygadas’ echtgenote Natalia López) een affaire heeft met een Amerikaanse vriend, paardendresseur Phil. Ondanks, of dankzij, de afspraken over een open huwelijk, lopen de spanningen op als Juan vindt dat Esther niet open genoeg is over haar gevoelens.
Reygadas gebruikt zijn unieke filmtalent (en dat van cameraman Diego García) voor een gedurfd, openhartig en ongemakkelijk zelfonderzoek: een Kammerspiel over machismo en liefde, narcisme en verdriet, gemaakt met de bravoure van een klassieke western.